Działania realizowane w okresie: 20.11.2015-19.12.2015 r.
Głównym celem projektu było zainspirowanie uczniów alternatywnymi formami spędzania czasu wolnego oraz przekazanie umiejętności aktywnego i wartościowego spędzania czasu wolnego. W ramach projektu poznańscy uczniowie stworzyli autorski film przedstawiający miejsca dla nich ważne.
Film był realizowany podczas czterech paneli warsztatowych.
- Dźwięki z głowy – Podczas warsztatów uczestnicy nauczyli się obsługi prostych instrumentów i tworzyli je z przedmiotów codziennego użytku. Poznali również technikę generowania własnych dźwięków. Efektem warsztatów był kilkuminutowy utwór muzyczny.
- Podwórko – Obrazy – Warsztaty poświęciliśmy metodom rejestracji obrazów. Młodzież wskazywała miejsca dla nich ważne (podwórka, osiedla czy miejsca, w których lubią przebywać), z których ułożyli trasę i rejestrowali miejsca w wybrany przez nie sposób. W efekcie powstał krótki film uzupełniający utworzoną przez nich muzykę.
- Inspiratoria – Były to spotkania z ludźmi zajmującymi się tworzeniem muzyki oraz rejestracją obrazów, którzy opowiedzieli uczniom historie swojego życia oraz skąd wziął się pomysł na to co robią w życiu, co im dodawało sił, jak radzili sobie w trudnych sytuacjach.
- Foto-bomby – Na zajęciach młodzież stworzyła bombki choinkowe z własnymi podobiznami, wywołując swoje zdjęcia w ciemni na powierzchni żarówki.
Na zakończenie zaprosiliśmy uczestników wraz z zaproszonymi przez nich gośćmi: rodzicami, rodzeństwem, kolegami, na premierę filmu oraz na świąteczne przyjęcie.
Działania kierowaliśmy do uczniów poznańskich szkół, w wieku 12-15 lat, z rodzin objętych pomocą Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Poznaniu lub w znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej.